My Antiguan life so far - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu My Antiguan life so far - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu

My Antiguan life so far

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Oktober 2013 | Antigua, Saint John's

Nu de rest van mijn verslag, van hoe mijn leven hier op Antigua is en wat ik hier zoal doe… buiten het hele harde werken om natuurlijk 

Ik heb de laatste tijd aardig wat leuke dingen gedaan. Gisteren zijn we met alle interns op een catamaran cruise gegaan rond het hele eiland. Antigua is veel groter dan ik had verwacht en Antigua heeft blijkbaar ook een hoop offshore eilanden. De boot was inclusief drankjes, lunch en snorkelen.. prima vermaakt dus  Maurice, één van de interns heeft deze hele dag filmpjes gemaakt en heeft daar één leuke film van gemaakt. Voor de geïnteresseerden: http://www.youtube.com/watch?v=4rW-NZste0c&hd=1. Heel leuk om te zien want zo zie je ook een beetje wat van ons huis en ons strand, en onze gezellige groep.
Nadat we weer op het strand aankwamen hebben we ook nog gezeild met een zeilboot van Sandals, toch handig een beetje vrienden her en der hebben. 

Verder gaan we hier best vaak naar de bioscoop, het is hier omgerekend nog 5 euro voor de film. En het is zo leuk, vooral bij een komedie, de mensen hier zijn veel uitbundiger. Als het grappig is gaan ze helemaal los, ze schreeuwen, ze juichen, ze klappen. Super om bij te zijn.

Binnen Sandals houden ze hier ook wijn proeverijen en een tijdje geleden vroeg een van de mannen die over de wijn gaat of we mee wouden doen aan een fotoshoot voor een nieuwe wine course. Het zou op een boot zijn tijdens zonsondergang met muziek, wijn en hapjes… hoefden we dus niet lang over na te denken! Wat 20 minuten zou worden is uiteindelijk 2,5 uur geworden met een hoop foto’s, lol, en de wijn niet te vergeten. Met de foto’s is een flyer gemaakt die nu op elke gastenkamer ligt.

Een tijdje geleden was er een groot evenement in Sandals, de World Traveller Awards werden hier gehouden. Dit kun je zien als de Grammy’s voor de hospitality business. En het is een eer als het in je resort wordt gehouden, dus het hele resort stond op zijn kop. Alle interns moesten ook helpen. Nadat we allemaal onszelf in avondkleding hadden gehesen en ons hadden opgedoft, moesten we alle gasten verwelkomen en naar hun tafels begeleiden. Heel leuk en spannend om hier bij te mogen zijn, maar na een hele dag werken en de hele avond op hoge hakken lopen konden we bijna niet meer staan en gingen we toch maar eerder naar huis.

Ook ben ik voor het eerst meegegaan naar het Sandals Select Guest dinner. Dit is een speciaal dinner voor terugkerende gasten, en hier zijn altijd managers, staff en interns bij. Ik heb het niet zo op het verplicht kletsen met gasten dus tot nu toe heb ik het ontweken. Maar bij Weddings kreeg ik een hele dag extra vrij als ik heen zou gaan dus toen ben ik dus maar wel heen gegaan  En het was eigenlijk best leuk! Heerlijk 3 gangen dinner met wijn en na die tijd een beetje dansen. Prima vermaakt.

Vorige week ben ik samen met Mary-ann, ook één van de interns, begonnen aan een Dive try-out. Dit hebben we gedaan om te kijken of we onze PADI ook willen halen. We hebben nu het eerste deel in het zwembad gehad, hierna nog 1 open water duik en dan hebben we de try-out voltooid. We vonden het zwembad al ontzettend spannend, dus moet je nagaan hoe bang we zijn voor het echte duik werk! Maar we hebben er wel ontzettend veel zin in, en we willen onze PADI ook wel hier gaan halen. Het is veel goedkoper dan in NL en we kunnen de komende maanden dan elke keer als er een plek over is gratis met de gasten mee duiken.

Tijdens mijn vrije dagen ga ik meestal naar de stad St. Johns of naar het strand. Laatst ben ik naar Jolly beach en Pigeon beach geweest. Beide liggen aan de “country side” van Antigua. En beiden hebben gratis Wifi op het strand, dus ik helemaal gelukkig want ik kon skypen met het thuisfront. Eigenlijk is skypen alleen overdag mogelijk qua tijdsverschil en dan zou ik normaal dus thuis moeten blijven op mijn vrije dag, dus ben erg blij dat er gratis Wifi bestaat!
Beide stranden zijn echt ontzettend mooi! Het water van Jolly beach is heel blauw van kleur, en het is ook een lang strand waardoor je lekker kan wandelen. En mijn toekomstige huis staat trouwens ook op dit strand ;-) Fotootje ervan zit bij dit verslag.
Pigeon beach is ook erg leuk, het water is heel erg helder en er zijn veel bomen. Je vindt hier niet snel een strand met schaduw dus bomen zijn erg welkom. Beetje jammer dat het 45 min met de bus is als je naar dit strand wil.

Verder ben ik laatst samen met James, één van de interns, samen met een locale vriend van ons mee naar de markt geweest. Onze vriend verkoopt zijn eigen gevangen krab op de markt samen met een fruit dat sugarapple heet. Dus wij hebben hem een dagje meegeholpen, erg leuk om tussen de locals te zijn en de sfeer op de markt te proeven. En niet alleen de sfeer hebben we “geproefd” natuurlijk ook de vers klaargemaakte krab en sugarapple. Heerlijk! Laatst heb ik hier trouwens ook voor het eerst een heuse kreeft gegeten, met gesmolten kaas erbovenop….jummie.

Ook is er in tussentijd iemand van het stagebureau van school langs geweest om te checken hoe het met ons gaat. Daardoor kregen Gerlinde en ik mooi de kans om te kiezen in welk restaurant we in het resort wouden eten. Hier hebben we goed gebruik van gemaakt natuurlijk, eerst wat drankjes aan de bar aan het strand, daarna eten in één van de restaurants, daarna naar ijs gehaald en daarna nog meegegeten van het chocolade buffet. En alles was inclusief, heerlijk is dat. Oja, het bezoek van school was natuurlijk ook erg gezellig en leerzaam. ;-)

Verder zijn er in tussentijd wat probleempjes in het huis. Het is toch altijd niet zo makkelijk als het lijkt om met 9 personen in 1 huis te wonen.. en vooral 1 koelkast en 1 keuken te delen. En we hebben weer een week zonder gas gezeten om te koken en zitten al meer dan een week zonder warm water, en het lijkt ook niet alsof daar verandering in gaat komen helaas.

Maar ik kan er niet zo mee zitten want ik woon nog steeds in paradise. Whoehoee.

Nu ga ik maar even gauw powernappen voordat we weer een dansje gaan wagen op het strand. Morgen en zondag lekker vrij, genieten dus!

Ik mis jullie allemaal, heel veel liefs!

  • 12 Oktober 2013 - 17:37

    Eric Zweers:

    Fijn dat je zo geniet!! See you soon!

  • 14 Oktober 2013 - 11:51

    Helma Zweers:

    Hoi meisje, ja probleempjes zijn er altijd als met mensen in huis zit, geeft niks gaat vanzelf weer beter.
    Fijn voor jou dat je zo'n geweldige stage plek hebt. xxxxxxxxxxxxxxmams

  • 16 December 2013 - 22:41

    De Snor :

    de snor groet Rianne vanuit New Clean Brook op 16 dec 2013, heb net het verslag van mijn dochter gelezen.
    jullie maken veel mee, misschien wel te veel voor de korte tijd dat je daar bent.
    feesten drinken dansen sjansen leuke jongens kijken, wat een spanning.
    we hopen dat je straks een leuke tijd hebt samen met je ouders, en dat ze zich maar goed mogen vermaken.
    doe ze de hartelijke groeten van ons en nog veel plezier daar en pas goed op je zelf, je kunt in zeven sloten tegelijk lopen, blijf vooral je zelf.
    de snor groet je vanuit New Clean Brook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Houdt van de zon, dus gaat stage lopen op Antigua in de Caribbean!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2114
Totaal aantal bezoekers 9329

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Sandals, Antigua

Landen bezocht: