Mijn eerste week in het heerlijke Antigua - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in het heerlijke Antigua - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in het heerlijke Antigua

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 Augustus 2013 | Antigua, Saint John's

Lieve lieve mensen,

Het is nog maar mijn eerste week hier, en ik ben al aan het genieten. (you know me ;-)) Er zijn een hele hoop nieuwe indrukken op me afgekomen, en heb al zeker een goed beeld gekregen van hoe de cultuur hier is.

Dinsdag zijn we naar het carnaval geweest, dit was ge-wel-dig! Vrouwen, in alle soorten en maten, stonden in mooie en sexy pakjes helemaal uit hun dak te gaan. Echt leuk om te zien. Dus wij deden maar gewoon lekker mee in ons normale outfitje. Nadat we de optocht hadden gezien hebben we wat mensen ontmoet via een intern(stagiaire) die hier al wat langer is. Gezellige avond gehad, heerlijk gedanst (zelfs in de regen), en een heerlijk nieuw drankje ontdekt. Rum met Ting, dat is een soort grapefruit drankje. Rum is hier trouwens goedkoper dan melk! Een fles goeie rum van 1,75 L is ong 28 East Caribbean Dollar. Als je dit deelt door 3 heb je de euro prijs.

Woensdag onze eerste werkbespreking gehad, en dus ook ons laatste ontbijt op het resort :-( Tijdens de werkbespreking hebben we ons rooster gekregen. Ik sta op allemaal verschillende afdelingen ingedeeld, en ze lijken me allemaal hartstikke leuk behalve de eerste afdeling waar ik ga werken... Cost Control.

Donderdag de eerste werkdag, gelijk om 8 uur beginnen. Binnen Cost Control worden de rekeningen etc allemaal gecontroleerd, en worden financiële rapporten gemaakt. Behalve de baas zijn mijn collega's allemaal echte rastafari's. Zij praten dus ook met een lekker accent, waar ik he-le-maal niks van versta. Dat is nogal jammer want ik hoef tot nu toe nauwelijks wat te doen daar, dus dan is het wel leuk als je met iemand een praatje kan houden. Maar om nou elke keer 3 x te vragen wat ze nou eigenlijk zeggen is echt niet leuk meer op den duur. De hele dag door komen er steeds mensen binnen op het kantoor, leuk maar ook weer niet. Ook zij praten met een accent, ook tegen mij. En ik heb dan geeeeen idee waar het over gaat. Ze zullen vast denken dat t aan mn haarkleur ligt ;-) Maar ik merk gelukkig wel dat het elke dag wat beter gaat om het te verstaan. Misschien praat ik straks na 6 maand ook wel in hetzelfde dialect!

Gister zijn we na het werk gaan eten bij Putters, een restaurant/bar. Lekkere patat met kipnuggets gehad (en ja, ook mayonaise), had echt even behoefte aan een beetje Nederland. Dit was super gezellig omdat we met bijna onze hele intern groep waren. Hierna zijn we naar Pepperz & Lime geweest, dit is ook een restaurant/bar/disco. Deze zit aan het strand, heerlijk dus. Lekkere dans muziek, veel leuke mensen en zelf mn baas was en en een collega. Dat is wel raar hoor, dat je met je baas drinkt (tot 4 uur s'nachts) en met je collega's danst.. en dan vooral omdat ze hier heeeeeel anders dansen dan in Nederland. Daar zal ik echt heel erg aan moeten wennen. Maar het was wel super gezellig, en we zijn zelfs nog voor een local dish gegaan s'nachts. Ipv kebap hebben ze hier bread&cheese. Gewoon stokbrood met een grote plak cheddar cheese en boter. Ik heb het vanochtend maar als ontbijt opgegeten.

Vandaag ben ik vrij & morgen ook, kan ik mooi een beetje de omgeving verkennen. Vandaag met 2 andere interns naar de stad gegaan. We mochten bij een collega van Sandals achterin de bak van de auto meerijden, leuke ervaring!
Ohja, als ik het nog niet had verteld, je moet echt ALLES hier met de auto doen, dus voor ons met de taxi. Zelfs als je alleen even geld moet pinnen moet je al een taxi bellen want ze hebben hier geen fietsen, lopend is alles te ver en s'nachts is het veel te gevaarlijk om te lopen (je mag hier met drank op achter het stuur). Maar tot nu toe valt de prijs wel mee, meestal tussen 10 en 25 EastCaribbeanDollar.

Op weg naar de stad zie je erg goed het verschil tussen rijk en arm, er zijn straatjes met huisjes die maar net iets groter zijn dan mijn kamer hier. Dan schaam ik mij er gewoon voor dat ik het hier zo luxe heb. Maar er staan soms ook echt grote huizen tussen, die ook goed onderhouden zijn. Veel verschil dus.
De stad was erg leuk, leuke winkels, en vooral leuke souvernier stalletjes. Ook vindt je op elke hoek van de straat een tentje met local dishes of fruit. Maar ik weet zeker dat ik nog wel een keer ga verdwalen in de stad, alles lijkt op een of andere manier op elkaar.

Vanmiddag wouden we naar het strand maar we zagen de bui al hangen (letterlijk), want het heeft de hele middag geregend. Het is hier nu orkaan seizoen, tot nu toe zijn er de laatste tijd gelukkig alleen nog maar aardbevingen geweest en veel regen. Als het hier regent dan regent het ,meestal, niet langer dan 10 min. Ook is de regen gelukkig niet koud en veranderd de temperatuur ook niet. Maar het regent wel heel heel hard. Ik wordt er nog elke keer wakker van s'nachts omdat het zoveel lawaai maakt. Vannacht had het zo hard geregend dat de regen onder de voordeur naar binnen was gekomen, heel apart want het huis staat op een verhoging.

Nou mensen, dit was het weer voor nu!

Laat vooral weten hoe het met jullie gaat! Zoals jullie lezen, vermaak ik mij prima hier! Na 1 week denk ik al dat ik het hier ga missen als ik straks weer thuis ben, goed teken denk ik.

Liefs aan iedereen, dikke kus!

  • 11 Augustus 2013 - 20:02

    Gea Mulder:

    Lieve Rianne,

    Met veel plezier heb ik je verslag van de eerste week gelezen. Ik wens je dan ook een prima tijd in Antigua. Groetjes, Gea

  • 11 Augustus 2013 - 20:22

    Joke Piersma:

    Ik heb je verslag met veel plezier gelezen. Het lijkt echt een paradijsje waar je bent. Heel veel plezier daar. Wat een belevenis dat je dit mag meemaken.

    Groetjes Joke.

  • 12 Augustus 2013 - 10:05

    Helma Zweers:

    Hoi meisje,

    Ik vind het geweldig dat je het zo goed gedetailleerd neergezet hebt, dan weten wij zo ongeveer hoe het daar wel is.
    Leuk verslag, ben al benieuwd naar het volgende verslag.

    gr
    Mams

  • 12 Augustus 2013 - 17:24

    Gea:

    Hoi Rianne,
    Vind het leuk om zoiets te lezen, ben blij dat je leuke mensen om je heen hebt die ook gezellige dingen samen doen.
    liefsxxxxxx gea

  • 13 Augustus 2013 - 20:03

    Schmidt:

    wij hebben net met marja je verslag beetje gelezen .leuk hoor gaan we vaker doen.

  • 14 Augustus 2013 - 20:01

    Bianca Swarts:

    Hoi Rianne, jee wat een eind van huis maar wel een hele leuke ervaring.
    We wensen je heel veel succes daar en we volgen je
    Groetjes Bianca Swarts

  • 22 Augustus 2013 - 16:11

    Helma Zweers:

    Hoi meisje,

    Ga je nog verder met de bloq? ben zo benieuwd en foto's etc.


    xxxxxxxxxxxxxmams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Houdt van de zon, dus gaat stage lopen op Antigua in de Caribbean!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 9352

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Sandals, Antigua

Landen bezocht: