Veilig en compleet aangekomen! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu Veilig en compleet aangekomen! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Rianne Zweers - WaarBenJij.nu

Veilig en compleet aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Augustus 2013 | Antigua, Saint John's

Lieve lieve mensen, mijn tweede blog alweer. Bij de 1e was iets fout gegaan waardoor het niet op fb kwam te staan, maar je kunt hem gewoon terug lezen hoor.

Na een lange vervelende reis zijn we aangekomen op het super warme Antigua! Hier komt het verhaal:

Eerst zijn we naar Londen gereisd, daar konden we gelukkig gelijk overstappen op het enorme vliegtuig naar New York. We hadden heerlijke stoelen, lekker dekentje en kussentje, en een televisiescherm met allemaal films en muziek. We hebben ons dus wel vermaakt die 7,5 uur die we in de lucht hebben doorgebracht. Maar het was ook wel vervelend hoor want je kunt niet echt goed slapen, en je bent helemaal uit je ritme na die reis. Toen we in New York aankwamen werd het net donker (best raar want we gingen om half 5 uit NL weg en hebben 7,5 uur id lucht gezeten). In New York moesten we heeeeeel lang wachten, 9 uur volgens mij. Achteraf kwamen we erachter dat we op het verkeerde terminal hadden gezeten (waar dus helemaal niks was, geen chille stoelen, geen winkels etc), we hebben ons vermaakt met spelletjes doen, op de grond slapen, af en toe een traantje laten omdat we toch echt een half jaar weggaan en beetje mensen kijken. Vlucht naar Antigua was ong. 5 uur, van het opstijgen heb ik niet eens meer wat meegekregen. Ik was zo blij dat ik eindelijk weer in een normale stoel zat dat ik gelijk in slaap ben gevallen en de hele vlucht bijna heb geslapen.

Aangekomen op Antigua was de eerste indruk vooral erg warm! Lang id rij gestaan voor immigratie. Blijkt dat de werkvergunning niet voldoende was en we nog weer terug moeten binnen 3 maand om een stempel in ons paspoort te laten zetten. Met de taxi zijn we naar Sandals gebracht, en het viel allemaal reuze mee. We werden heel vriendelijk verwelkomd door een Nederlandse stagaire die hier nu 4 maand zit en over een weekje alweer weggaat. Zij heeft ons rondgeleid over het resort (wat echt super groot is, ik ga geheid verdwalen de eerste paar keer!). Na de rondleiding kregen we gelijk al een lunch in Bayside (het restaurant aan het strand)! Hierna werden we naar ons huis gebracht.

Het huis is heeeeeeerlijk. We zitten in een super schattig groen huis, met een veranda aan de voorkant. We wonen hier met 8 meiden, leuk leuk! Nu wonen hier 4 Nederlanders, volgens mij 4 uit Trinidad. We hebben gelukkig een woonkamer, waardoor we straks vast lekker samen gaan eten, en wijntjes drinken.
En ik heb een eigen kamer!!! Met airco, YESSSS. Met ramen en zeezicht, YESSS. En met een tweepersoonsbed, YESS, SO HAPPY! Er zit zelfs een grotere klerenkast in dan thuis haha.

Gisteren dus eerst bijgekomen, lekker gedoucht, koffers uitgepakt en de kamer een beetje eigen gemaakt.
S'avonds was er een speciaal beach dinner bij Bayside, dresscode was beach style. Een leuk roze jurkje aan, slippers eronder en gaan.
Het strand was super mooi aangekleed, ze hadden overal grote tafels neergezet waar je aan kon eten, het eten was een lopen buffet en je kon ook dingen van de barbecue halen. Overal stonden kandelaars en tonnen met vuur, en de hele avond was er leuk entertainment.

We mogen tot en met woensdag nog gebruik maken van ontbijt, lunch en dinner in Bayside (1 van de 11 restaurants op Sandals Antigua). We zijn en blijven wel de stagiaires dus je mag niet te vaak en te veel opscheppen, en ook zeker niet lang blijven zitten. En gasten gaan altijd voor natuurlijk! Ik ben al lang blij dat ik eten krijg :-)

Morgen ochtend hebben we een bespreking met onze voorlopige leidinggevende, de normale leidinggevende is op vakantie. En morgen worden we ook naar de winkel gebracht, zodat we boodschappen kunnen doen. En donderdag begint dan het echte werk leven!! Spannend!!

Vanmiddag gaan we voor het eerst naar het centrum, het is carnaval daar! Dit moet een ontzettend spektakel zijn hier, dus ben heel benieuwd. Tegen 4 uur vanmiddag gaan we heen. Het enige nadeel tot nu toe is dat je echt alles met de taxi moet doen. Zelfs de boodschappen. Strand is gelukkig wel op 5 min loop afstand! Daar zijn we gisteren dus uiteraard even naar toe geweest.

En voor iedereen die heeft meegeholpen op welke manier dan ook aan mijn verassing die ik heb meegekregen: ik kan jullie niet genoeg bedanken!! Het heeft me veel gedaan, en ik heb zelfs al wat foto's uitgeknipt en aan de muur gehangen. Ik denk dat ik het boek zeker wel kan gebruiken het komende half jaar. En ja, ik heb het pas uitgepakt toen ik thuis was :-)

Tot nu toe is het allemaal nog erg onrealistisch voor mij dat ik hier ben, het dringt gewoon nog niet echt door dat ik hier voor een half jaar ga wonen. Komt waarschijnlijk wel wanneer ik een poosje aan het werk ben. Dan kom ik thuis na het werk, doodmoe, en wil gewoon even lekker bij mn ouders aan tafel eten en met Dennis knuffelen.. maarja dat kan dan niet! Maarja dat komt ook wel weer goed.

Tot nu toe dus allemaal erg goed verlopen, alleen nog een beetje zenuwachtig voor het werk zelf, maar daar krijgen we morgen meer over te horen. Super veel zin in vanmiddag, wordt waarschijnlijk lekker mee dansen. Sorry sorry dat het zo'n ontzettend lang verhaal is geworden haha, volgende zal ik wat korten houden:-)

Als jullie op de hoogte willen blijven van wanneer ik blogs hierop zet, en je hebt bijv. geen fb kun je je aanmelden voor de mailinglijst. Dan krijg je automatisch een mailtje wanneer ik een nieuwe blog erop zet. Als je niet weet hoe dit moet, moet je mij even mailen dan zet ik je erbij:)

Laat reacties achter, heb ik ook wat leuks te lezen, doei doei dikke kus

  • 06 Augustus 2013 - 19:02

    Marleen:

    Heeee!
    Leuk om te lezen dat alles goed is!
    Wat een luxe kamer ook! Hopelijk gaat het werken ook nog leuk worden, dan zijn die 6 maanden zo voorbij.

    Xxx Marleen


  • 06 Augustus 2013 - 19:29

    Lisa:

    Hee Ri.
    Wat ontzettend leuk lijkt het daar.
    Mooi huisje ook en zal vast gezellig worden met die meiden.
    Enjoy ;)
    Xx

  • 06 Augustus 2013 - 19:46

    Harold:

    Hey Rianne, leuk om te lezen hoor. zo te horen heb je niks te klagen ;) Jammer dat ik je niet meer 'officieel' heb uitgezwaaid op werk en succes gewenst. Nou, bij deze dus
    :)

  • 06 Augustus 2013 - 20:41

    Helma Zweers:

    Super leuk verslag meisje, dit houdt ons ook op de been.
    Zover weg en toch nu zo dichtbij met alle belevenissen van jou.
    We leven met je mee letterlijk.


    xxxxxmams

  • 06 Augustus 2013 - 23:30

    Agaath:

    Altijd leuk, die verhalen!!!! succes met het werken en ik blijf je "volgen"
    tot de volgende x . liefs van Agaath doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 07 Augustus 2013 - 09:49

    Geertje:

    Hee Rian!
    Dit klinkt super goed! En wat een luxe kamer zeg, al
    was het alleen maar omdat je eentje voor jezelf hebt!
    Wel vind ik het nog steeds jammer dat we elkaar geen
    dikke knuffel meer hebben kunnen geven, voor op zn
    minst 11 maanden.
    Lieve schat, veel plezier daar! Een hele dikke kus!
    X Geer

  • 07 Augustus 2013 - 12:16

    Sabrina:

    hoi rianne!!!

    ben nu al erg benieuwd naar de carnaval foto's :D
    je kamer daar ziet er echt super leuk uit!!
    wat een luxe.
    en ik vind je verhaal helemaal niet te lang hoor! ;)
    leuk om te lezen.

    xxx

  • 07 Augustus 2013 - 14:41

    Marjolein Brinkhorst:

    Hallo Rianne,

    Zag op facebook van je vader dat je een prachtige ervaring op gaat doen. Ik wil je heel veel succes en een geweldig mooie tijd toewensen. Geniet ervan en ik blijf via je blog wel op de hoogte.

    groetjes uit Dieren van Marjolein en Sita

  • 08 Augustus 2013 - 20:41

    Leonie:

    Hey Rianne
    Wat leuk om dit te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Houdt van de zon, dus gaat stage lopen op Antigua in de Caribbean!

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1665
Totaal aantal bezoekers 9351

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage bij Sandals, Antigua

Landen bezocht: